Основними завданнями, які розв’язує сьогодні школа, зокрема групи продовженого дня, є забезпечення сучасної якості навчання та виховання, зміцнення розумового, фізичного, естетичного розвитку дитини. У групах продовженого дня міцніше згуртовується колектив дітей. Для учнів початкових класів навчально-виховний процес у таких групах – це фрагмент реального життя із системою конкретних стосунків. Група продовженого дня відкриває широкі можливості для органічного поєднання навчання і виховання учнів, заохочує їх брати участь у цікавих позакласних і позашкільних заходах, сприяє розвитку індивідуальних здібностей дітей. Але навчально виховний-процес у ГПД не повинен бути продовженням уроків. Соціальна і педагогічна ситуація вимагає від сучасних вихователів відповідного підходу до організації роботи у групі. Найголовніше –це зробити кожну дитину суб’єктом діяльності, формувати ставлення молодших школярів до світу, природи, людини, праці і до самого себе.
Домашні завдання учні других класів виконують під керівництвом педагога-вихователя. До послуг групи – бібліотека, спортивний і актовий зали, навчальні кабінети, ігрова кімната.
У своїй діяльності вихователь керується Конституцією і законами України, нормативними документами Міністерства освіти і науки, статутом і планами школи; дотримується Конвенції про права дитини.
У групі продовженого дня вся навчальна і позакласна робота учнів проводиться у раціональному режимі під керівництвом вихователя, а також за постійної активності дитячого колективу. Всі ці фактори у сукупності позитивно впливають на учнів. У групах більш ефективно вирішують навчальні і виховні завдання: підвищення якості знань, розвиток інтересів і здібностей школярів, підготовка учнів до суспільно-корисної праці, фізкультурно-оздоровчої роботи, виховання колективізму і взаємодопомоги.
Посадова інструкція
вихователя групи продовженого дня
Матеріали методичного посібника, адресовані
вихователям груп продовженого дня
ЗАКОН УКРАЇНИ "Про
охорону дитинства"
Методичні рекомендації
щодо організації діяльності вихователя в умовах групи продовженого дня
Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
Засідання вихователів ГПД «Організація позаурочної роботи з учнями початкових класів в умовах групи продовженого дня»