Психолого–педагогічний супровод адаптаційного процесу «З радістю до школи»
Програма занять
складена для підготовки майбутніх першокласників до школи. Матеріал представлено блоками. До кожного блоку подано
конспект інтегрованого заняття та семінар-тренінг для батьків майбутніх
першокласників. Уміщений матеріал побудовано на інтерактивній основі з
урахуванням вікових та психологічних особливостей дошкільнят.
Програма
рекомендована для вчителів початкових класів.
Пояснювальна записка
Із переходом
загальноосвітньої школи на
12-річний термін навчання
виникла необхідність у
підготовці до шкільного
навчання п’ятирічних малюків,
адже недостатня кількість
дошкільних закладів призвела
до того, що
більшість дітей виховується
вдома.
Як і
з чим приймати
шестирічну дитину до
школи?
З приходом
в школу починається
важливий етап в
житті дитини. Виникає
нова соціальна позиція
особистості – учень. До дитини
в цей період
ставляться нові вимоги,
у неї з’являються
нові обов’язки, нові
товариші, нові відносини
з дорослими також
вимагають певних моральних
зусиль і досвіду
включення в ділові
стосунки.
Від того, які
враження складуться у
дитини від першого
знайомства з педагогом
і школою, залежить
настрій, з яким
вона почне навчальний
рік.
Важливою умовою успішного
навчання дітей у
школі є своєчасна
і правильна підготовка
дітей до школи.
Дитина повинна навчитися
стримувати свою рухливу
активність, бо їй
буде важко сидіти
цілий урок, уважно
сприймати те, що
говорить учитель. Тому
першочергове завдання підготовки
дітей до школи – вчити
дітей слухати і
чути вчителя.
Не менш важливим
завданням підготовчих занять
є розвиток мовлення,
уміння складати розповідь за
сюжетним малюнком, висловлювати
свою думку.
На заняттях з
математики рекомендую лічити
предмети, ознайомити учнів
з прямою і
оберненою лічбою, з
розміщенням предметів у
просторі, уміти групувати
предмети, порівнювати їх.
Підготовчий період охоплює
графічну підготовку. Діти
повинні навчитись правильно
сидіти за партою,
тримати ручку, олівець,
класти зошит, орієнтуватись
на сторінці зошита.
Завдання побудовані блоками.
Змістовною лінією заняття
є тема, яка
червоною ниткою проходить
від початку і
до кінця уроку. Завантажити
|