Головна » 2013»Квітень»10 » Методичні рекомендації щодо проведення гімнастики перед уроками у початкових класах
13:05
Методичні рекомендації щодо проведення гімнастики перед уроками у початкових класах
Гімнастика до занять проводиться щодня перед початком уроків з оздоровчою і
виховною метою. Вона сприяє регуляції нервової системи, підвищенню розумової
працездатності учнів, активізує їхню увагу (для швидкого налаштування на
продуктивну навчальну діяльність), покращує кровообіг крупних м’язових груп
тулуба, що особливо важливо, якщо брати до уваги довготривалі статичні дії протягом
навчального дня. Такі вправи позитивно впливають на весь організм, сприяють
формуванню правильної постави, виховують звичку до систематичних занять
фізичними вправами.
Комплекс гімнастики до уроків
складається з 6-8 вправ. На її початку виконується короткочасна ходьба під
бадьору музику, під час якої треба стежити за поставою дітей, щоб вони тримали
тулуб рівно. Не опускали голови, розпрямляли плечі. Звичайна ходьба змінюється
на приставні кроки вперед-назад або вправо-вліво з виконанням вправ для м’язів
плечового поясу. Наступні вправи добирають для великих м’язів тулуба (нахили
вперед і в сторони, присідання, повороти тулуба тощо), які допомагають
формувати правильну поставу, покращують діяльність внутрішніх органів, сприяють
доступу кисню до кори головного мозку. Потім проводять вправи для м’язів ніг (
стрибки), що посилюють діяльність органів кровообігу і дихання.
Учитель повинен весь час стежити за правильним виконанням вправ, культурою
рухів, звертати увагу на правильність дихання. У кожній вправі певні рухи
сприяють видиханню і вдиханню. Наприклад, випрямлення тіла, розведення і
піднімання рук угору добре поєднуються з вдихом, і, навпаки, нахил тулуба
вперед, присідання, махи ногою вперед полегшують видихання.
Закінчується виконання гімнастики до уроків спокійною ходьбою на місці, під
час якої слід застосовувати вправи на дихання з рухами рук. Такі вправи
сприяють швидкому заспокоєнню організму після виконання гімнастичних вправ.