Схема аналізу
уроку
Школа, клас,
урок ____________________________________________________Учитель
_______________
Тема
___________________________________________________________________________________
Місце уроку
в системі (розділі)__________________ ________________________________________
Мета.
________________________________________________________________________________
Тип уроку:________________________________ ____________________________________________
Необхідно будувати кожен урок як урок мислення - спілкування, де
істина постає як суперечка про істину, тобто як проблемно-пошуковий
діалог
О. Митник
№
|
Складові
уроку
|
Показники, які
аналізуються
|
|
1
|
Організація уроку (3 б.)
|
міра
залучення учнів до визначення теми і завдань уроку, усвідомлення учнями
мети своєї діяльності на уроці; плануванні роботи на
урок; вдалість мотивації навчальної діяльності, виникнення
в учнів бажання здобувати нові знання, уміння; міра участі учнів в організації
уроку, розподіл часу на основні етапи уроку;
|
|
2
|
Зміст уроку (12 6.)
|
відповідність структури уроку його
змісту і меті; послідовність, логічний зв'язок між основними етапами уроку; особистісна орієнтація освіти: врахування
вікових та індивідуальних особливостей учнів; наявність диференціації й інтеграції
змісту навчання; створення ситуації вибору; доцільність вибору
завдань з точки зору активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
зміна видів діяльності протягом уроку та їх доцільність; * результативність роботи (системність і
глибина засвоєння знань, впровадження компетентнісного підходу (учень
має уявлення, знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює); вміння
учнями оцінювати (висловлювати оцінні судження, аргументувати оцінки в балах)
висловити своє ставлення до змісту матеріалу, до процесу
і результату навчання; зміст домашнього завдання, диференціація його за
рівнем складності
|
|
3
|
Засоби навчання
(86.)
|
доцільність застосування використаних прийомів та методів,
дієвість інтерактивних методів навчання (спілкування учнів, обмін думками, рольова участь кожного) - діалогічний
характер навчання, взаємонавчання,
взаємодопомога у
підсистемах «учитель-клас», «учитель-учень», «учень-учень», «учень-клас»;
організація самостійної творчої роботи учнів;
види
контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів;
організація рефлексії учнів стосовно сприйнятого і зробленого на уроці; доцільність
використання наочних та технічних засобів
|
|
4
|
Психологічна
! настрій учнів на уроці; прийоми стимулювання
зацікавленості учнів атмосфера до навчального матеріалу: створення
ефекту здивування, захоплення, уроку (4 б.) ! сумніву, недовіри тощо;
створення
ситуації успіху
|
|
5
|
професіоналізм
та педагогічна культура вчителя на уроці (3 б.)
|
рівень знань учителя зі свого предмету; знання вчителем вікових і психологічних особливостей учнів класу;
винахідливість учителя, гнучкість у
формулюванні питань у процесі вивчення теми; вміння вчителя здійснювати проблемно-пошуковий діалог
з учнями; прояв вчителем натхнення,
фантазії, артистизму, індивідуального педагогічного стилю; дотримання
вчителем норм педагогічної етики
|
|
Результат: 27 - 30 балів: високий рівень готовності
22 - 26 балів: достатній рівень;
21-15 балів: середній рівень готовності;
14 балів і нижче: низький рівень
|