Характеристика
про рівень та результати оволодіння усіма компонентами навчальної
діяльності обов’язково пишеться у 1 класі, у 2 класі (якщо не
проводиться оцінювання знань учнів у балах) та у випускному 4 класі.
Що
повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими
учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли побудувати свою
роботу, спираючись на індивідуальні та психологічні особливості дітей?
Відповідаючи на дане питання пропонуємо рекомендації щодо написання характеристик учнів початкової школи.
Примірний план написання характеристики учнів 1, 2 класів
1. Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток. 2. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне). 3. Особливості психічної адаптації (повна, виражена, помірна, початкова, відсутня). 4. Загальний рівень готовності до подальшого навчання . 5. Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять, мислення, увага, працездатність, дрібна моторика. 6. Інтереси, нахили. 7. Ідивідуально-психологічні особливості:тип темпераменту, характер, риси характеру, цінності, страхи. 8. Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у поведінці. 9. Рівень вихованості. 10. Чіткість виконання інструкцій дорослого. Реакція на надання допомоги.
Примірний план написання психолого-педагогічної характеристики учня 4 класу
І. Навчальна діяльність. 1. Термін навчання в даній школі. 2. Рівень навчальних досягнень, лінія успішності, системність і міцність знань. 3. Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів). 4. Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педагогами. 5. Самооцінка своїх успіхів у навчання, її мотивація. 6. Особливості процесів пам’яті, мислення, сприймання, мовлення. 7. Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.
ІІ. Трудова діяльність. 1. Участь у різних видах суспільно-корисних заходів. 2. Працелюбність.
ІІІ. Загальна характеристика. 1. Дисциплінованість. 2. Реакція на зауваження дорослих, емоційна вразливість. 3. Місце у класному колективі (формальне чи не формальне лідерство). 4. Ініціативність , співпраця у груповій роботі.
ІV. Психологічні особливості. 1. Настрій. 2. Мобільність, комунікабельність. 3. Врівноваженість, стриманість.
V. Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною
|