« Якщо учень у школі не навчився сам творити, то
в житті буде тільки наслідувати, копіювати, так як мало таких, які б,
навчившись копіювати, вміли зробити самостійний додаток до цих відомостей».
( Л. Н.
Толстой)
Під цим гаслом пройшло засідання вчителів
початкових класів Єлізарівського округу, на якому учасники перевірили свої
знання по змісту нового Державного стандарту початкової освіти під час
проведення методичної студії «У запитаннях та відповідях», прийняли участь у
діловій грі «Ріпка», метою якої було у нетрадиційній формі
розкрити суть та зміст Держстандарту початкової загальної освіти, показати
зміни, які внесені у освітню галузь та шляхи її впровадження.
Основною з ознак нової редакції Держстандарту є діяльнісний
підхід, який ґрунтується на
визнанні діяльності основою, засобом і вирішальною умовою розвитку особистості.
Він вимагає спеціальних зусиль, спрямованих
на відбір й організацію діяльності учня, на активізацію і переведення його
в позицію суб’єкта пізнання, праці та спілкування, що в свою чергу, передбачає
вироблення умінь обирати мету, планувати свою роботу, організовувати,
виконувати, коригувати, контролювати її, аналізувати й оцінювати її результати.
Тому й недаремно, в практичній частині учасники мали змогу попрактикувати в
складанні та презентації проекту (навчального,
інформаційного, творчого ) на задану тему, адже ми уважаємо,
що під час проектної діяльності, починаючи з молодшого шкільного віку, діти
набувають таких вмінь і навичок, як: самостійно знаходити спосіб здобуття
знань; формулювати запитання до вчителя з метою отримання інформації; знаходити
декілька варіантів розв’язання проблеми, висунення власної гіпотези; в учнів
розвиваються прагнення до творчості та саморозвитку, бажання і здатність
самостійно вчитися.
|